poniedziałek, 23 lutego 2015

Antarktyda

Po dłuższej przerwie wracamy do projektu Dziecko rusza w podróż. Postaramy się wkrótce nadrobić zaległości. Dzisiaj poznajemy Antarktydę. Zosia niestety się rozchorowała - gorączka z wsypką. Na szczęście humor jej dopisuje. Mam więc nadzieję, że to nic poważnego.

Co robiłyśmy?
- góra lodowa w miednicy (podobnie bawiłyśmy się tu)

W metalowej misce zamroziłam wodę z zatopionymi figurkami zwierząt. Zawartość po zamrożeniu trafiła do miednicy. Dodałam trochę zimnej wody i kilka rekwizytów: plastikowe klocki-gwiazdki, sitko, łyżeczka, przeźroczyste kamyczki, miseczki. Zosia wymyśliła ratowanie zwierzątek za pomocą kolorowej kredy. Efekty zabawy za zdjęciach.


- zadania z pakietu Pingwiny (więcej tu)


- zabawa woda/ląd/powietrze (więcej tu) przeniosła się na Antarktydę. Z papieru wycięłam Antarktydę i umieściłam na niebieskiej podkładce. Otworzyłyśmy "Mapy", przeczytałyśmy zawarte w nich informacje i umieściłyśmy nasze figurki na lądzie lub w wodzie. Nie mogło zabraknąć kry - przeźroczystych kamyczków.


Mama-pingwin, Tata-pingwin i Zosia-pingwin :)


O pingwinach pisałam również tu.

Zapraszam do odwiedzenia innych blogów biorących udział w zabawie.



11 komentarzy:

  1. Gora lodowa swietna, podoba mi sie tez zabawa woda-lad-powietrze. Fajnie, ze wracacie!

    OdpowiedzUsuń
  2. wszystko świetne.
    Ja na jutro mam przygotowane (przed chwilą), Wasze niektóre, pogodowe pomoce. Więcej, dopiero jak drukarka będzie na chodzie, bo ręcznie kalkować nie dam rady wszystkiego ;)

    Do tematu pingwinów dotrę wkrótce, bo przybywa nam powoli "akcesoriów" i pomysłów w jaki sposób je wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Cieszę się, że nasze materiały są przydatne dla innych. Daj znać jak udała się zabawa.

      Usuń
  3. Super zabawy wymyśliłaś dla Zosi! Mam nadzieję, że nic poważnego się z tej wysypki nie wykluje...

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamrożone zwierzątka i zabawa w misce rewelacja!! I pozostałe zabawy też bardzo ciekawe . Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubimy takie zabawy :) Bardzo fajne zabawy.

    OdpowiedzUsuń
  6. antartyda wygląda świetnie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo mi się podoba Wasza zabawa ze zwierzętami na papierowym lądzie otoczonym wodą.

    OdpowiedzUsuń
  8. jaki fajny pomysł - lubię takie, po których od razu chce się złapać za nożyczki i ciąć :)

    OdpowiedzUsuń