poniedziałek, 15 kwietnia 2013

Temat tygodnia: Instrumenty muzyczne

W tym tygodniu rządziła u nas muzyka. Nie ukrywam, że jest to dla nas bardzo ważny obszar rozwoju ze względu na to, że sami wiele lat śpiewaliśmy w różnych chórach, scholach i zespołach muzycznych. Tata Zosi dodatkowo chodził do szkoły muzycznej. Mamy nadzieję, że nasza córka również zechce w przyszłości śpiewać i grać na jakimś instrumencie. Na razie wykazuje duże zainteresowanie, co, nie ukrywam, bardzo nas cieszy.

Co robiłyśmy:
- prezentacja i karty naukowe (do pobrania tu)
- granie na instrumentach

 Przygotowałam półkę muzyczną, na której leżą wszystkie instrumenty. Zosia może po nie sięgać kiedy tylko ma na to ochotę. Dodatkowo zostawiamy włączone pianino elektryczne Taty, żeby mogła do niego podchodzić i „grać”. I tak kilka razy dziennie, Zosia robi do niego wycieczkę, staje przy nim, naciska różne klawisze i zaczyna tańczyć.
 
- słuchanie muzyki z kaset, płyt i radia
- czytanie książeczek z wyrażeniami dźwiękonaśladowczymi

Zosia nauczyła się rewelacyjnie naśladować pszczołę. Mam nadzieję, że uda mi się to uwiecznić i Wam pokazać.

Przy okazji tygodnia muzycznego Zosia rozwija również umiejętności taneczne i wokalne. Do bujania doszły dodatkowo ruchy rąk i klaskanie, a dzisiaj nawet kląskanie. Zosia często śpiewa coś sobie pod nosem. Szczególnie jak słyszy, że ktoś zaczyna grać na pianinie. Co ciekawe, przypomina to melodię, którą słyszy. Wróży to dobrze na przyszłość. Jak będzie dalej zobaczymy.

4 komentarze:

  1. Zapraszam do udziału w zabawie: http://malinowyskarb.blogspot.com/2013/04/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudnie na tym blogu. Tak "mojo". Ja byłam przykładem dziecka owładniętego muzyką. Śpiewałam cały czas (nadal tak mogę), znałam na pamięć (i znam) setki piosenek, grałam na czym się dało, a już później w szkole chór, schola, śpiew solo i zespoły na różnych scenach, konkursach. Też chciałabym żeby Mi tak miała, to rozpogadza. Na razie nasza półroczna śmieszka nuci po swojemu ;)
    Zapraszamy do nas: mamazpowolania.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. U nas muzyki na pewno nie zabraknie, więc zapraszam do częstych odwiedzin :). W jednym z kolejnych postów planuję zrobić przegląd instrumentów muzycznych dla maluchów.

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo ciekawy i interesujący artykuł, ja na tej stronie tez nalazłem kilka ciekawych informacji http://instrumentyperkusyjne.com/

    OdpowiedzUsuń